Contact
- info@webinstal.nl
Wat is belangrijk bij zoekmachine optimalisatie?
SEO bestaat uit veel verschillende onderdelen die allemaal bijdragen aan het hogerop komen in de zoekmachine. Op deze pagina worden de elementen besproken die belangrijk zijn bij het hogerop komen in Google.
Het doel van on-page SEO is om zoekmachines te helpen bij het begrijpen van de inhoud en content van de webpagina. Dit doe je door je content te optimaliseren, de titels effectief te gebruiken, meta-beschrijvingen toe te voegen en zo heb je nog veel andere trucjes om je pagina te optimaliseren.
Bij een Keyword Research ga je op zoek naar relevante zoekwoorden of zinsdelen welke de zoekers vaak gebruiken, of waarop jij graag gevonden wilt worden. Door gebruik te maken van tools als Semrush of Ahrefs is het mogelijk om een zeer detailleerde lijst te creëren met relevante en kwalitatieve zoekwoorden.
Het belangrijkste bij SEO is dat de intentie van de zoeker zo goed mogelijk wordt vervult. Je content dient dus uit hoogwaardige en relevante content te bestaan wat aan de intentie van de zoeker voldoet. Aan de hand van je keyword research heb je een lijst van onderwerpen en keywords waar je in de content op gaat focussen. Naast het schrijven van teksten dragen andere soorten van content ook toe aan de vindbaarheid, zo kun je youtube video’s uploaden, illustraties maken etc.
De zoekmachines van Google houden niet alleen rekening met content en relevantie maar ook met de technische aspecten van jouw website. Belangrijke aspecten bij technische SEO zijn: Hoge laadsnelheden, mobiel vriendelijkheid, een goede crawlbaarheid en indexeerbaarheid. Naast deze aspecten zijn er nog tal van onderdelen die bijdragen aan een betere vindbaarheid op technisch gebied. Kortom, technische SEO draait om de ontwikkeling en structuur van jouw website.
Google haalt de relevantie en betrouwbaarheid van jouw site ook uit verwijzingen van andere websites. Deze verwijzingen worden backlinks genoemd. Dit zijn links van een andere website naar jouw website. Hoe hoger de autoriteit en relevantie van de andere website, hoe meer de backlink bijdraagt aan de autoriteit en geloofwaardigheid van jouw website.
Bedrijven die in hun eigen regio beter gevonden willen worden maken vaak gebruik van lokale SEO. Zo zorg je dat je een compleet Google Bedrijfsprofiel hebt, je focust op lokale zoekwoorden en moeite steekt in het verkrijgen van reviews.
Gebruiksvriendelijkheid van de website draagt ook bij aan de vindbaarheid van jouw website. Factoren als leesbaarheid en navigatie spelen hierin een rol.
/ maand
Wij staan je graag te woord om al jouw vragen over websites en SEO te beantwoorden!